poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Chabrowa i cytrynowa.


 Następne  dwie chusteczki z szydełkową koronką, wykonane przeze mnie   wieczorami. Obie  za podstawę mają  płatki chusteczkowe, gotowe, zdobione  haftem. Pierwsza z nich, ta  z chabrową,  wysoką koronką,  wykonana z płatka chusteczkowego  o wymiarach 26 cm x 26 cm i kordonka bawełnianego Canaris, w kolorze  chabrowym, szydełkiem Nr, 0,6, jest bardzo efektowna. Dodatkowo, linię brzegową  tej koronki podkreśliłam  łańcuszkiem z białego kordonka, co czyni   koronkę bardziej elegancką i wyrazistą. Natomiast, schemat graficzny  koronki cytrynowej, zawsze omijałam szerokim  łukiem ponieważ uznałam tę koronką za mało atrakcyjną. A teraz zaryzykowałam, trochę ją zmodyfikowałam i...uzyskałam   interesujący efekt. To bardzo ładna chusteczka z  skromną i piękną koroneczką, oraz  haftem płaskim na płatku. Do wykonania  użyłam kordonków z danych zapasów, Zamieszczam również  schematy graficzne koronek zaczerpnięte z zeszytów Diana Robótki extra - KORONKI - nr/y 2 z 2007 roku i nr 4 z 2014 r.> Zdjęcia  mojego autorstwa. Niestety  na zdjęciach, kolory  zmienione.












1 komentarz:

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.