czwartek, 26 sierpnia 2021

Moje ulubione...

 
Zawsze myślałam, ze nazwa  ,, Jasiek ,,  tej ulubionej, malej, kanapowej poduszeczki pochodzi od męskiego imienia Jan. Nic bardziej błędnego.  Bo oto żródła podają, ze nazwa ,, jasiek ,, została  przez nas zapożyczona z języka turecko - tatarskiego, w którym to języku  słowo  ...yastyk, oznacza poduszkę właśnie. Trochę tę nazwę przystosowaliśmy do języka polskiego i mamy poduszki ,, Jaś ,, A już  myślałam, ze nazywamy  je dlatego jaśkami,  bo przecież każda dziewczyna , leżąc na kanapie , przytula te poduszeczkę identycznie, jakby przytulała  swojego ukochanego. Rodzina małych poduszeczek jest ogromna. Wykonujemy na wiele różnych sposobów. I wszystkie sa przepiękne.  Wszystkie zawojowały moje serce.  Lecz wszystkich nie jestem w stanie wykonać.  Dlatego interesuję mnie podusie wykonane technika szydełkową i podusie zdobione haftem krzyżykowym. Model tej podusi już od dawna  mi się podoba. Ale dopiero teraz starczyło mi czasu i wysiłku, by je wykonać. Projekt pochodzi ze żródeł Pinterest i  jest wart zachodu. A wykonałam je z nici bawełnianych, merceryzowanych, w kolorze śmietankowym. Poszeweczkę uszyłam z doskonałej satyny, w kolorze  granatowym. Tył Wymiary   jasieczkowe, czyli 40 cm x 40 cm. zdjęcia zrobiłam na tle brązowym, by  wyeksponować  piękno i kolory  mojego dzieła. Teraz pozostaje mi tylko Was zaprosić do oglądania  historii ich powstawania. Na końcu zamieszczam zdjęcie stanowiące inspiracje i schemat graficzny wzoru podusi.  ZAPRASZAM.

  











Inspiracja i schemat graficzny


2 komentarze:

  1. BARDZO ŁADNE JAŚKI:)))też mam do nich słabość:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Na szczęście ta słabość nie jest dla nas ani zgubna, ani szkodliwa. Pozrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.