niedziela, 5 grudnia 2021

Serweta z szydełkowymi motywami

 
Nic nie poradzę na to, ze  mam  nie tylko niespokojne ręce, ale i niespokojną głowę oraz myśli i naturę poszukiwaczki  nowych  pomysłów na  te swoje szydełkowe robótki. Rzadko mi się zdarza, ze coś wykonam według dostępnego wzoru. Zawsze coś  nakombinuję , ujmę, dodam lub zupełnie zmodyfikuję  dany schemat.  Tak się stało i tym razem . A ,, ofiarą ,, mojej  szydełkowej obróbki stał  się motyw, którego schemat graficzny widzicie niżej.  I tak krok po kroku, wieczorami,  siedząc w swoim super wygodnym  fotelu,  stworzyłam taka oto serwetę, którą tu prezentuje. A pod ręka miałam i odpowiedni kupon  płótna, z czasu słusznie minionego, oraz odpowiedni kordonek o  dużej gramaturze czyli mówiąc zwyczajnie, odpowiednio gruby.  Zostało mi go z  poduszeczek, które nie tak dawno robiłam. Kordonek ma kolor  młodej śmietany a płótno to raczej biel raczej   też przygaszona, lniana. Na zdjęciach te kolory prezentują się różnie i zazwyczaj niekoniecznie tak , jak w rzeczywistości. Ale najważniejsze, ze udało mi się   wykonać całkiem fajna serwetę. W przyszłości  użyję krochmalu do jej usztywnienie. Teraz  jest tylko  wyprasowana. Pierwsze koty za ploty.  Mam  przekonanie, ze takich serwet wykonam więcej. Serweta ma  kształt kwadratu o wymiarach 75 cm x 75 cm razem z koronką. Zapraszam do obejrzenia zdjęć.







Motyw szydełkowy  stworzony przeze mnie na potrzeby wykonania tej serwety.

Wersje robocze




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.