czwartek, 13 czerwca 2019

Piękno w prostocie zaklęte


 Piękno w prostocie zaklęte.  Tak nazwałabym  te arcydzieła sztuki szydełkowej. I warto się tutaj tym pięknem podzielić, gdyż na co dzień , w necie, na blogach czy szydełkowych stronkach  na Facebooku, go nie spotykam.  Nie czuję się upoważniona do czynienia  tu wykładów z technik szydełkowania, ale natknęłam się na nią i ...  podziwiam piękno tej techniki, polegającej na jednostajnym wykonywaniu,  najczęściej prostego wzoru a nawet  zwykłej szydełkowej kratki, zdobionej potem  elementami przestrzennymi. Zrobiła na mnie wrażenie jej elegancja i niezwykła delikatność a nazywa się    ona  to podobno ... kontową techniką szydełkowania. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.  Zdjęcia - albumy Pinterest.










To serwetki retro.




DO takich robótek przydatne będą  kordonki nowosolskie do kupienia w Polsce.  Adres -  Kordonki Nowosolskie    ZPH - Odra s.c. 67 - 100 Nowa śól  ul Wrocławska 20. Sklep  jest w internecie....wpisz w pasek ...kordonki nowosolskie




14 komentarzy:

  1. Niesamowite. Trudo uwierzyć, że wykonały to ludzkie ręce.Nie mogę się napatrzeć. Pozdrawiam Lucynko:):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prace piekne szkoda ze nie ma filmikow co do wykonania sa wyjatkowe napewno mialabys nasladowcow swoich prac cudnie wykonanych a moze zdecydujesz sie i nagrasz niektore prace pozdrawiam goraco i podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiekne wzory.Moja ciocia wiele lat obrabiala chusteczki pieknymi wzorami koronek,Mam jeszcze jedna z dawnych lat .Sama troche sie interesuje wzorami koronek szydelkowych
    .pozdrawiam Maga
    .
    .

    OdpowiedzUsuń
  4. Hola...sería posible , me compartieras Dirección para Comprar este tipo de hilo...Pliiisss...Lo he buscado hace mucho tiempo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi, the pictures of old Irish ace crochet you have on your site, are very beautiful,and are where the modern "free form" originate.BUT, I am more interested in the gold thread you show with the start of an Irish lace leaf, and a trellis. I would love to know where you got it and if it is still available? Marlena from Australia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złotą nic kupisz w Polsce. Informację o tym zamieściłam w tym poście. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Trabalhos lindos só queria conseguir essas linhas aqui no Brasil alguém sabe onde posso encontrar pra eu fazer crochê rendado acho maravilhoso

    OdpowiedzUsuń
  7. Απλά τέλειο.Αριστούργημα!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bellísimos trabajos!!! Gracias por compartirlos!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, że pierwszy raz usłyszałam o szydełkowaniu techniką kontową (kątową?), chociaż szydełkuję od ponad czterdziestu lat. Część zdjęć pokazuje koronki irlandzkie, część wykonane technikami mieszanymi, np. filet plus łączone motywy, natomiast nie wiem, które zdjęcie dotyczy techniki kontowej. Może chodzi o siatkową, czyli filet? Nowością dla mnie jest kratka wykonana słupkami i chyba już wiem jak się ją wykonuje. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę wyskakuje mi tylko ta strona... W żadnej książce, żadnym poradniku dotyczącym szydełkowania (a uzbierałam ich sporo przez tyle lat) nie było nawet wzmianki o tej technice.
    A że ludzie potrafią wymyślić i zrobić własnymi rękoma prawdziwe cuda, to wiem od dawna. Ilekroć pobłądzę gdzieś w sieci, tyle razy trafię na coś zadziwiającego, godnego podziwu.

    OdpowiedzUsuń
  10. No cóż same zdjęcia mogę sobie obejrzeć na pinterescie. Myślałam ,ze chociaż napiszesz o tej technice kontowej ??? Nie wiem co to za technika, a szydelkuje od lat 50-u.Nigdy o niej nie slyszalam, wiec na[pisz cos na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż? Nie każdy ma konto w Pintereście a mój blog nie ma charakteru edukacyjnego ani usługowego. Sama sobie szukam wiedzę o szydełkowaniu i do nikogo nie wnoszę pretensji, ze czegoś dla mnie nie zrobił, lub ze nie upublicznił schematu graficznego swojego autorskiego dzieła, które stanowi moja własność intelektualną. Wiem, ze w Polsce rękodzieło i jego twórczynie o twórcy nie znajdują poszanowania, ale istnieje prawo. które chroni własność intelektualną. Technika kątowa powstała w Ameryce a jej istota polega na tworzeniu szydełkiem na bazie prostokąta , kwadratu i katów prostych, co wydaje się być proste. Stąd tytuł postu...,, Piękno w prostocie zaklęte

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.