środa, 4 grudnia 2019

Szydełkowa bombka ,, Kwiat kaliny ,,

Ta szydełkowa bombka, którą nazwałam ,, Kwiatem  kaliny,,   , jest inspirowana  kwiatostanem  kaliny koralowej.  Te piękne kwiatostany towarzyszyły mi przez całe moje dzieciństwo, które spędzałam na mazurskiej wsi. Na wsi tej licznie  zostały w przeszłości  nasadzone   w wielu miejscach właśnie krzewy  kaliny koralowej, bzu i  jaśminów.  I stąd się  bierze moje uwielbienie  dla tych ozdobnych  i  często u nas spotykanych, krzewów. Ta kula jest już skonstruowana doskonale, gdzyż  przy jej wykonaniu posłużyłam się schematem takim samym, jak  skonstruowana jest  piłka nożna.  Trzeba tę tajemnicę znać aby kula wyszła nam  okrągła i  doskonała w swoim kształcie. Schemat ten zamieszczam    w końcu  posta. Wykonanie takiej bombki jest dosyć pracochłonne, gdyż dosyć skomplikowane są  jej elementy. Wykorzystałam tu wzór szydełkowy z tzw. ,, łezką,, aby  powierzchnia bombki nie  była plaska  a  stwarzała wrażenie oszronionej i także podobnej do kwiatostanu kaliny koralowej.  Zapewne   zaplanuję   wykonanie takich bombek  na choinkę. Potrzebna  będzie większa ich ilość. A tymczasem ... pędzę  do pracy nad nowymi pomysłami








Schemat z którego skorzystałam przy  wykonaniu  tej szydełkowej bombki
Kalina koralowa. Jej piękne kwiatostany  posłużyły mi za inspirację

4 komentarze:

  1. Moja kobieta strasznie się wciągnęła a szydełkowanie a ja szukam dla niej jakiejś nowej inspiracji. I chyba trafiłem! Naprawde fajnie to wyglada. Chce jej też na urodziny zakupić zapas materiałów i trafiłem na taką stronę. https://welnabawelna.pl/wloczki-bawelniane Polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pozdrawiam ciepło Twoją kobietę i... Ciebie też. A co do zakupu włóczek i kordonków do szydełkowych prac, to dobieram je w zależności od tego, co chcę wykonać. A zakupuję te materiały w miejscowych pasmanteriach i polecam też internetowe, gdyż wybór jest większy.

      Usuń
    2. Dzieki!:) Juz troche podzialala i ma juz wieksza wprawe:) Faktycznie tak jak mowisz jak na szybko czegos potrzeba to leci w lokalne pasmanterie ale jak chce sie zaopatrzec na dluzej to https://welnabawelna.pl/wloczki-drops . Widac ze jej to sprawia frajde:)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.