czwartek, 12 marca 2020

Serwetka do koszyczka


 Zrobiłam sobie nowa serwetkę do koszyczka  ze święconką. I chociaż bardzo wątpię, bym wybrała się  z tą święconką  do kościoła ze względu na koronawirusa, to  serwetka  stała się faktem dokonanym.  Nici na jej wykonanie wybrałam  bardzo cienkie. Ale  wciąż pozostaje we mnie przeświadczenie, ze mogłam użyć jeszcze cieńszych. Wtedy serwetka mogłaby wyglądać, jak chusteczkowa koronka. I choć wybrałam kilka różnych   schematów , to wybrałam a właściwie sama  zaaranżowałam wzór najprostszy, bo uważam,. ze proste jest piękne , choć skromne. Koszyczek tez  muszę kupić nowy. Te, które mam są  już ciut sfatygowane i przestarzałe. Gdy  ten nowy koszyczek, którego jeszcze nie mam,  przyozdobię białą koronkę a jego wnętrze wyścielę  białym batystem i udekoruję go kwiatkiem i zieloną gałązeczką , to całość powinna  się zaprezentować zadowalająco. Ale to potem.  A tymczasem  , w tym poście wyświetlam parę schematów takich serweteczek, które posłużyły mi za inspirację. Ostrzegam jedynie, ze ...serwetka z zajączkami jest duża. Ma ponad 40 cm  średnicy. Ją też   wykonałam, tak od niechcenia, bo myślałam, ze będzie mała. Schnie usztywniona. Niebawem pokaże ją w nowym poście. A ta  na koszyczek ma średnicę  28 cm i jest taka w sam raz.
























6 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się serweta z tulipanów ale jeśli jest możliwość to skąd wzór?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzory są do kupienia na stronie vintageknitcrochet.net

      Usuń
  2. Czy mogłabym prosić o pomoc w znalezieniu wzoru na tą serwetkę w tulipany. Weszłam na tą stronę, którą pani podała, ale nie umiem za bardzo się na niej poruszać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwetka w tulipany to wzór retro a więc wzór stary i nie do niego schematu graficznego z obecnej formie. Można ja wykonać jedynie podglądając to zdjęcie..

      Usuń
  3. Witam, serwetki prześliczne. Bardzo podoba mi się ta delikatna serwetka w kwiatuszki, ta po zajączkach. Wchodziłam na podaną stronę żeby zakupić schemat ale nie mogę jej zlokalizować. Czy mogłabym prosić o link do schematu tej serwetki?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. Jest on dla mnie bardzo cenny.